ruwado, pewnie masz rację - tak czy inaczej szkoda. A z drugiej strony im dłużej mam swoją octę tym większym jestem fanem czeskiej motoryzacji.
[O1] Zbyt uboga mieszanka, a napięcie akumulatora. Pomocy
Zwiń
X
-
[O1] Zbyt uboga mieszanka, a napięcie akumulatora. Pomocy
Witam,
Dzisiaj miałem przegląd samochodu. Wszytko było ok póki diagnosta nie zmierzył spalin i okazało się, że zawartość CO i HC w spalinach jest dużo przekroczona, jakieś 2 razy. Powiedział mi, że mieszanka jest za uboga i prawdopodobnie sonda lambda jest do wymiany i nie podbił przeglądu. Rzeczywiście od pewnego czasu czuć strasznie spaliny. Zaraz po powrocie podłączyłem kompa i wywaliło błąd, że regulacja lambda przekroczona wartość adaptacji mnożenie. Sprawdziłem sondę i wykres jest prawidłowy a napięcia zmieniają się w przedziale od 0,14 - 0,9 V więc chyba jest prawidłowo. Zresztą 1,5 roku temu wymieniałem sondę na nową. I jest jeszcze jedna sprawa zauważyłem, że napięcie ładowania spadło do 13,3- 13,4 V mimo tego, że regulator napięcia jest wymieniony. Moje pytanie jest takie czy zła mieszanka paliwowa może być spowodowana tym niskim napięciem??? Może przewody wysokiego napięcia są do wymiany??? Nie zauważyłem większego spalania, jedynie czasem jak auto postoi 2-3 dni w garażu nie używane, przy odpaleniu falują obroty, a czasem nawet gaśnie, trochę poszarpie tak jak bym odłączył od niego akumulator. Proszę o pomoc jakieś wskazówki w tej sprawie w tej bo już nie mam siły do tego trupa, a dopiero w czwartek jadę do mechanikaByła OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm
-
-
jesli jest błąd to sonda raczej do wymiany (99%- bo 1% moze byc spowodowany np. wyciętym katalizatorem wtedy spaliny tez nie bedą wychodzić albo silnik bierze olej- ale to chyba kazdy potrafi zauważyć)co do napięcia ładowania to nie wiem dlaczego sie czepiasz...jest dobre, pozatym przewody WN nie mają nic do ładowania, ładowanie nie ma nic do mieszanki
Komentarz
-
Komentarz